13 листопада ансамбль 3 р. навчання

 

 13 листопада 

ансамбль 3 р. навчання 

Тема уроку: Вправи на розвиток якості звуку.

Вивчення пісні "Нас багато по світу"



Якість звуку залежить від багатьох факторів, тому в данній статті зібранні декілька поред як покращити звук.

Звілнення вокального апарату від зажимів та вправи для його розвитку

Неправильна робота язика під час співу — поширена проблема починаючих вокалістів. Виникає напруження м’язів, що блокує вільний потік звуку. Як звільнити свій вокальний апарат від зажимів — далі в статті.

Язик — це м’яз, що допомагає нам у звукоутворенні. На початковому етапі занять співом язик найчастіше малорухливий. Його млявість негативно впливає на якість звуку. Зажатий корінь язика у співаків-початківців може підніматися і перекривати потік повітря, чим блокує вільну роботу гортані.

Спеціальні вправи допоможуть звільнитися від зажимів та активізувати роботу, адже вільна та водночас активна робота цього органу чуття дозволяє голосу вільно висловлювати емоції за допомогою звуку протягом усього діапазону (за умов правильної роботи дихання та опори звуку).

Вправи для звільнення та активізації роботи язика

  1. Уявіть, що ваш язик— пензлик, яким ви малюєте. Повільно проведіть ним уздовж верхніх, потім нижніх зубів, після чого від лінії верхніх зубів рухайтеся по верхньому піднебінню та назад. Відчуйте вільний рух язика в ротовій порожнині.
  2. Язик може приймати різні форми: згортатися в трубочку, приймати форму ванночки (піднімаємо бічні стінки і кінчик язика), форму вітрила (рот відкритий, язик торкається верхнього піднебіння та рухається якнайдалі від передніх зубів). Ці нескладні рухи допоможуть розігріти ваші м’язи.
  3. Наступну вправу необхідно виконати декілька разів:
  • поклавши язик на нижню губу, проговорюйте склад «бя»;
  • швидко висовуючи та ховаючи язик за зуби, проговорюйте склад «ас»;
  • кілька разів проговоріть сполучення «ткр», «ртк», «крт», «ркт», «дрт», «рдт», «тдр».
  1. Для активізації роботи язика використовуйте вокальні вправи з приголосними «л, р, д, т , ц, ч».
  2. Вправа «Трель»: швидке чергування двох звуків у межах малої або великої секунди на склади «ти-ри», «та-да», «ті-ді» та інші складні для артикуляції сполучення.
  3. Скоромовки допоможуть розігріти м’язи не лише язика, а й усього артикуляційного апарату, привести їх у тонус.

Вправи потрібно виконувати правильно та старанно. Язик не повинен перекривати прохід у горло й бути надто напруженим. Дихання та опора звуку повинні активно працювати, але не перенапружуватися.


Як опанувати спів на високих нотах

Часто співакам-початківцям складно виконувати твори у високій теситурі. На що необхідно звертати увагу при такому співі — далі у статті.

1. Головний резонатор

Для «головного голосу» характерна відсутність зайвого повітря, адже при правильному співі воно перетворюється у звук. За звучанням «головний голос» має менше обертонів, аніж ноти вашої примарної зони, оскільки грудний резонатор при такому співі не працює.

2. Звук із повітрям

Другий спосіб співу у високій теситурі — фальцет. Його специфіка полягає в коливанні країв голосових зв’язок. За звучанням він м’який і чуттєвий.

3. Змішані регістри голосу

Третій спосіб — «мікст» (у перекладі з лат. «змішаний») — це об’єднання головного та грудного регістрів задля об’ємнішого звучання голосу. Досягти мікстового звучання можна за допомогою посилення роботи головних резонаторів — так званий спів у «маску».

4. Збереження обертонової окраси голосу

Професійні співаки для співу високих нот використовують прийом «Belting», завдяки чому під час співу зберігається розмовна позиція, міць та обертонова окраса голосу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

2 березня Романчук Олександр

16 березня Куцак Єва

1 червня Ансамбль 1-3