25 лютого Проданюк Анна 2 уроки

 

25 лютого

Проданюк Анна (3 р. навчання індивідуальне) (2 уроки)

Тема уроку: Робота над чистотою інтонування.

Робота подачі звуку у високій позиції.







Важливою умовою гарного виступу співака є точне відтворення висоти музичних звуків, тобто чисте інтонування. Проте дуже часто в співаків-аматорів із цим виникають проблеми.

6 причин фальшивого співу

1. Обмежений діапазон голосу

Це стосується передусім фальшивого співу найвищих, найнижчих та «перехідних» звуків. Така проблема виникає від нерозвиненості голосового апарату. Виконання вправ та розспівок для голосу дозволить розвинути вокально-технічні можливості голосу та вирішити цю проблему.

2. Погана координація між слухом та голосом

Погана координація між слухом та голосом виникає тоді, коли вокаліст-початківець на м’язовому рівні не розуміє, що йому необхідно зробити, щоби пролунав правильний за висотою звук. У цій ситуації на допомогу приходять вокальні вправи на staccato, спів гам натурального мажору та мінору з назвою нот та на склади, виконання арпеджіо. З часом вправи можна ускладнювати залежно від вокально-технічних можливостей співака.

3. Неправильна робота голосового апарату

Опора звуку, дихання, вокальна позиція впливають на чистоту інтонування. Дихання та опора звуку — це основа співу, завдяки яким у подальшому розвивається голос співака. Є безліч вправ для їх розвитку, зокрема методика Олександри Стрельникової. Вокальна позиція залежить від манери виконання. В академічних співаків вона більш прикрита, в естрадних виконавців напівприкрита та народному співу властива відкрита манера. Весь твір повинен звучати в єдиній манері та залежно від цього в єдиній позиції (залежить від обраного вами напряму вокалу).

4. Неправильний репертуар

Найчастішою помилкою виконавців-початківців є неправильно підібраний репертуар. Твори з великим діапазоном, швидким темпом та дрібними тривалостями вокальної партії або кантиленні твори. Виконувані твори повинні відповідати ступеню тренованості голосового апарату.

5. Форсований звук

Крик замість співу не тільки псує чистоту інтонування, а і шкодить вашим голосовим зв’язкам. Окрім захворювань голосового апарату, форсоване звучання голосу додає виконавцю невпевненість у твоїх силах.

6. Психологічний затиск голосового апарату

Під час публічного виступу співаки відчувають хвилювання, проте в деяких випадках воно переходить у параліч м’язів голосового апарату. Зникає правильна опора звуку, дихання і загалом увесь апарат не може повноцінно функціонувати. Щоби подолати цю проблему, необхідно якомога частіше виступати!


Як опанувати спів на високих нотах

Часто співакам-початківцям складно виконувати твори у високій теситурі. На що необхідно звертати увагу при такому співі — далі у статті.

1. Головний резонатор

Для «головного голосу» характерна відсутність зайвого повітря, адже при правильному співі воно перетворюється у звук. За звучанням «головний голос» має менше обертонів, аніж ноти вашої примарної зони, оскільки грудний резонатор при такому співі не працює.

2. Звук із повітрям

Другий спосіб співу у високій теситурі — фальцет. Його специфіка полягає в коливанні країв голосових зв’язок. За звучанням він м’який і чуттєвий.

3. Змішані регістри голосу

Третій спосіб — «мікст» (у перекладі з лат. «змішаний») — це об’єднання головного та грудного регістрів задля об’ємнішого звучання голосу. Досягти мікстового звучання можна за допомогою посилення роботи головних резонаторів — так званий спів у «маску».

4. Збереження обертонової окраси голосу

Професійні співаки для співу високих нот використовують прийом «Belting», завдяки чому під час співу зберігається розмовна позиція, міць та обертонова окраса голосу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

2 березня Романчук Олександр

16 березня Куцак Єва

1 червня Ансамбль 1-3